Interested??What are u waiting for?

Tuesday, June 14, 2011

Politics are corrupted.

Quote from Tunku Khadijah, the daughter of  Almarhum Tunku Abdul Rahman Putra:
"Kalau dahulu, bila orang kaya masuk UMNO, 
mereka akan jatuh miskin kerana menggunakan  
segala kekayaan untuk perjuangan memartabatkan 
negara, tetapi kini bila orang susah menyertai 
parti tersebut, mereka akan menjadi kaya-raya"
This is soooooooooooo damn true. Aku tak kutuk UMNO. Itu kenyataan kan.Lagipon pemimpin idola aku sendiri datang dr UMNO, Dr. Mahathir. But upon seeing it and hearing it with my own eyes and ears, I must admit. Politics are corrupted. 
Mak aku pon tak dapat sambung belajar pon simply because its related to politics.
Sebab apa??
Sebab biasiswa hanya diberikan pada pelajar yang mak bapak dorg orang UMNO atau BN.
Anak orang PAS boleh mimpi jelah nk dapat.Keluarga mak aku bukan orang senang nk cari duit ribu riban nak hantar anak pompuan belajar.Sampai sekarang mak aku terkilan sebab otak dia bijak. In fact, dia lagi bijak dari aku. Aku sendiri tak lepas ujian n temuduga kt sekolah tu tapi mak aku pass dulu. But well, she still support BN. Orang BN, silalah bagi award LOYAL CITIZEN dekat mak aku.

No comments:

Post a Comment