Interested??What are u waiting for?

Sunday, June 26, 2011

Ustazah Pilihan WTF???



Kali pertama aku dengar astro oasis nk tayang program ni rasa nk kentot membuak-buak sepanjang hari.
Rasa nak gelak pon ade rasa macam bangang pon ada. Ustazah Pilihan??What??Aku gila ke salah dengar???
Ohhh rupanya tak.


Tu diaaaaaaaaa ustazah pilihan pulak dahhh...hahahahah...sakit usus aku...
Bukan tak bagus program ni. Aku tak membangkang 100% tapi bukan bermakna aku sokong. Cuma macam ada sesuatu yg xbrape nak kena.


Korang rasa ustazah yang betul2 tulen yang nak berdakwah berlandaskan hukum Islam nak ke masuk rancangan camtu??Takdenye weyyy..ustazah yang betul2 tulen xde masanya dia nak mencarpub dlm tv tunjuk muka tetiap minggu..pegi buat usrah kt masjid lagi bagus.Dah nama pon wanita ni secara fitrahnya dikurniakan sifat pemalu, kena sorok2 sikit diri sendiri, tak bleh nk menonjol sangat pastu bleh plak masuk tv tayang2 muka sendiri??CHOIIIIIIIIIHH. 


Sesungguhnya wanita itu BUKAN untuk di pertontonkan! Sedangkan Nabi bersabda, solat di rumah itu lebih baik bagi kamu(wanita) berbanding di masjid. FAHAMILAH!



Ini program realiti la, takde maknanya astro nak letak pompuan2 dalam tu semata-mata kerana berdakwah. Aku tak nampak langsung mana relevannya program ni. Nak didik para ustazah dan perempuan2 solehah silakan........memang itu la yang bagus tapi bukan dalam program2 tv camni..kalau tulus suci murni niat korang tu panggil la wanita2 solehah ni buat program tertutup pastu berdakwah la,sebarkanlah ilmu tu kt orang lain.Bukan tak boleh tapi nak glamer la jugak kannnnnnnnnnn...ape barang program tertutup kan, xde orang nk sanjung,xde orang nak admire, xleh nak glamerrr..maklum la xnampak dlm tv kannnnnnnnnn..kalau masuk tv manalah tau ada imam2 mana yg berkenannnnnnnn..blerkkk.


Nak target wanita je tengok?Boleh blah la weyyyyyyyyyyy...Ko ingat tv tu ada filter ke kalau orang lelaki yang tengok kena block terus padam tv rumah korang tu?? Macam barang perhiasan la plak pompuan2 ni main tayang2 dalam tv, bley pilih2, bley buat modal berfantasi di malam hari...hahaha..itu dah lain dh tu woiihh..takkan tak nampak lagi...


Yelah aku jahat. Tak nak sokong program keagamaan ni kan......
Kepala hotak korang...Korang ingat aku bengap jahil sangat ke tak tengok program agama ni...Walaupun aku die-hard-fan korean drama, korang tau ke aku teman mak aku tengok Tanyalah Ustaz almost tiap2 malam tahu??
Bajet sangat nak Ustazah Pilihan, Forum Perdana Hal Ehwal Islam tak pernah tengok pon.


Aku malas nak compare dengan Imam Muda sebab Imam Muda tu lelaki, khalifah di muka bumi berbeza dgn fitrah wanita. Takde hal dia nak carpub banyak mana pon.Sendiri pon boleh fikir.
Siapa yang tak tahu bezakan Imam Muda dengan Ustazah Pilihan memang bodoh tahap petala longkang ke sembilanpulohempat sebab malas sekolah ataupon masa sekolah dulu cikgu ajar Pendidikan Islam kt depan dia pegi buat taik mata kt belakang sambil mimpi sape keluar AF malam tu.

No comments:

Post a Comment